środa, 24 marca 2010

tworzymy nowe istnienia

...i nie chodzi o rozrastanie się biologiczno-rodzinne :) Zostańmy na craftowych ścieżkach.

O czym mogłabym pisać na pierwszy ogień, jak nie o lalkach i okołolalkowych stworach?
Część z Was może natknęła się o moje lalkowe posty na Craftowie.
Nie chcąc się za bardzo powtarzać potraktuję ten wpis jak koktajl inspiracyjny, swoisty misz-masz typów lalek i styli.

Zapraszam!
(uwaga! dużo zdjęć:))

Na początek szmacianki!
Ta ósemka wyszła spod rąk Junkerjane czyli Catherine Zacchino

szczególnie spodobał mi się pomysł z wykorzystaniem portretów na tkaninach :)
Monster Tom and Wilson by junkerjane.

Voodoo Bunch by junkerjane.
*

Poniżej SweetLavenderDoll Anny_Titi:

Więcej szmacianek Anny_Titi :

*
Akt w wykonaniu FreeMindProject:

*
..ale, ale? Czemu zostajemy przy samych humanoidalnych postaciach?
Poniżej Halloweenowy kot od Stephanie Baker (oldworldprimitives)
Extreme Primitive Halloween Cat by oldworldprimitives.
*
Te miśki uszyła Cwasia:
[roman_ramona3.jpg]
*
Kolejne prace wykonała Custer:
red and white spotted scamp
silver yeti crabturtle
*
Zostajemy w temacie szycia? Popatrzcie na misterne stroje lalek mskris09:




*
Następny punkt: szydełko i druty!

Szczególnie zachwycił mnie Pan z(e zdejmowaną) brodą :D
Wydziergała go CraftyisCool:
I'm With Coco Conan O'Brien Doll amigurumi Pattern PDF
*
TheItsyBitsySpider sponsoruje ponowne zejście na zwierzęcą ścieżkę:
Toad Amigurumi

Dust Kitten - Saturn
*
Jeszcze na chwilę pozostając przy miękkich materiałach zahaczę o filc!...
Mistrzyni Ola Smith:

*
Czy filc zawsze musi zachęcać do głaskania i przytulania? Oczywiście, że nie!:
Ognisty demon i troll autorstwa unspunart:
The Fire Demon

The Troll  Hag
*
Następny punkt: Masy plastyczne, a tych jest cała gama: drewniane, papierowe, różnego rodzaju glinki i modeliny. Różne przykłady w lalkach z materiałów mieszanych, tymczasem dwie postacie Elze...
MARCH SALE...Harold... Art doll, OOAK
MARCH SALE...Anne...Art doll, OOAK
*
...oraz "Kot z Myszą" (Lamarta)*
Co dalej... papierowa ruchoma lalka Hollandsworth!
miniature moveable paper doll
*
Lepimy! Lepimy, rzeźbimy, szyjemy, owijamy, malujemy, lakierujemy...

LuArt przedstawia KrólaSzklanychTalerzy:
King of glass plates
*
Lalki Arine to nie tylko Aniołki i Wróżki. Popatrzcie ma mrrroźną i majestatyczną Zimę:

*
Pani LalaNaKolanach przedstawia Franciszkę...

...i Żanetkę:

*
BlackEyedSuzie i jej kobietki:
Alice in a blue dress mosaic

4248285501_0ae42f66af
Stood up (etsy)
*
Lalki Piotra Końskiego:



*
Prace Woodedwoods czyli Kamili z Kanady.
Charakterne, mają swój styl!
altar boy with alter ego by woodedwoods.
...i każda ma swoją historię :)
Sickly Victorian Girl by woodedwoods.


*
Wracając na chwilę do FreeMindProject:


*
Pan Radetzki i don Sebastiano wykonani przez Lesley:


*

Tworzenie nowych istnień... to nie tylko stwarzanie lalek od podstaw. Znacie Dollfie? Dają ogromne pole do popisu. Możesz kupić wybrane ciałko, dopasować kolory oczu, peruki, stroje... Zrobić lalce makijaż, zmodyfikować jej budowę... Można wymieniać i wymieniać!

Osobiście podziwiam m.in. GreyDays. Zdolna z niej bestia! Patrzcie, co siedzi w jej umyśle:
nom? by Grey Days.
Bambi by Grey Days.


*
Kończąc lawinę fotografii przedstawiam Wam część kolekcji Marti:
http://i.pinger.pl/pgr200/1ad26208001243234b9bfce2/49.jpg 11.jpg

4.jpg
*
*
*

Na tym zakończymy dzisiejszą podróż. :)
Wytrwałym gratuluję!

Wszystkim tworzącym bardzo dziękuję za udostępnienie zdjęć.

Mam nadzieję, że choć trochę zaraziłam Was lalkowym bakcylem i zabierzecie się za Wasze własne nowe istnienia :)

Z miłą chęcią pokażemy na Craft-Imaginarium Wasze lalki!!
Szyte, lepione, malowane, papierowe, dziergane...
...styl, technika i materiały zależą od Waszych pomysłów :)

Cicho wspomnę, że jestem szczególnie ciekawa autoportretów ;)

Zdjęcia Waszych wytworów wysyłajcie na nasz adres craft.imaginarium@gmail.com z tytułem "nowe istnienia".
Proszę, żeby zdjęcia miały dłuższy bok nie większy niż 800pikseli. Nie zapomnijcie wpisać Waszego nicku/imienia i nazwiska i adresu miejsca w sieci, gdzie pokazujecie swoje prace (blog/strona/flickr itp.).
Termin: 20maja 2010r.

23 komentarze:

  1. omg
    niektóre sa okropne!!!
    mam nadzieję,że dziewczyny zrobią nieco mniej straszne

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ fascynujący jest świat lalek!
    i tyle możliwości!
    kusi spróbować, tylko ten głupi czas, którego jest tak mało :(
    zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. SentiMenti - macie 2 miesiące! :)
    to nie mało :) fakt, że lalkę można robić wiele miesięcy ale taki czas wydawał mi się ok :)

    asica.p - Ty też spróbuj! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość jest okropna... Brrr.
    Sówki Cwasi i te takie koteczki wyglądają po ludzku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne
    dziela Marti znam z digarta ale reszta tez jest zachwycajaca
    moze i one makabryczne i straszne ale czyz lalki nie sa czasem odzwierciedleniem ciemnej strony umyslow
    piekne piekne piekne
    nie moge oderwac oczu

    OdpowiedzUsuń
  6. Obawiam się, że zaraziłyście mnie nowym hobby! ;) I co gorsza, dom będzie nie tylko w grafikach Kacpra Bożka, ale i w lalkach Black-Eyed Suzie.

    Postaram się coś wykombinować ;)

    pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  7. jezu......aż mnie ciarki przeszły.bbbbrrrrrrr. koszmarności, oprócz sówek, filcowanek Oli i la martowego kota reszta to jakieś potwory z horrorów............dla mnie lalaki jednoznacznie kojarzą sie z czyms miłym a nie koniecznie z :laleczką Chuckie".gratuluje odwagi

    OdpowiedzUsuń
  8. Niektóre są naprawdę przerażające, jak np. ta zakrwawiona, ale mają w sobie takie upiorne piękno... Coś a la gnijąca panna młoda i klimaty Burtona, które uwielbiam :) Ale fakt, do zabawy dzieciom bym nie dała :P

    OdpowiedzUsuń
  9. What a beautiful post! Thanks so much for including my work among so many lovely dollies!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Thanks for showing my amigurumi doll from Crafty is Cool---love your blog!

    OdpowiedzUsuń
  11. swiat lalek jest fascynujacy, ale to nie lalki to potwory!!!!!!!!( za wyjatkiem paru).

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham lalki - świetny post, zachwycona jestem lalkami Piotra Końskiego i BlackEyedSuzie (ta na bicyklu - piękna), postacie FreeMindProject, zwłaszcza z drugiego zdjęcia, poza tym postacie Elze i i kot od Stephanie Baker, zachwycające są też lalki Kamili z Kanady, filcowe stworki Oli Smith oraz stworki Cwassii!

    Super, że mój kot znalazł się w takim towarzystwie:)

    Ja od dawna przymierzam się do robienia lalek, jedną popełniłam, ale wciąż czasu brak... :)) W glowie mi juz od dawna lalki latają, żeby je zlapac i z tej głowy wypuścić, ach...:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lamarto: zapraszamy, może do 20maja zdążysz ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ależ rozmaitość...cudne te lalki Elze (pierwsze spotkanie z nimi, inne już od dłuższego czasu oswajam )

    Lamarta :) łap i wypuszczaj...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Oczywiście, że spróbuję - tym bardziej, że szydełkowych stworów mam już kilka na koncie :)
    Pozdrawiam i dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja tylko chciałam napisać, że brakuje lalek Drychy... ale jak dojechałam do końca i zobaczyłam autorkę posta, to zrozumiałam, że to przez skromność ;) swoją drogą, to aż strach patrzeć na niektóre lalki, w życiu bym w domu nie chciała mieć takich, spać bym nie mogła (ale ja strachliwa jestem ;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne !
    Ja już kiedyś zakochałam się w pracach Stephany
    http://www.novasblossoms.com/hoffman2.htm
    Ale to tak bardzo pracochłonne.... że zostaje mi tylko powzdychać...

    OdpowiedzUsuń
  18. Drycha, Ty to nam właśnie dałaś sporo czasu (ja tylko tak stękałam, że u mnie z nim krucho :(
    ale nie odmówiłam sobie podjęcia tego lalkowego tematu i dziś zaczęłam swojego pierwszego stwora :)))
    i na razie jakoś mi idzie :)
    kurczę, aż się boję co z tego wyjdzie, hihihi, fajnie jest :)
    ma już głowę, buty i dłonie :)
    zasuwam dalej do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  19. zgłaszam, że lalka gotowa, moja pierwsza w życiu ...
    http://sentymentyiprezenty.blogspot.com/2010/04/pozwolcie-ze-wam-przedstawie.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojej, znalazłam to miejsce przypadkiem i jak zobaczyłam temat lalkowy to aż mi serce mocniej zabiło :) Własnie popełniłam pierwszą swoją tzw. art doll i jesli mogę ją tu zgłosić to będę rada, oto ona http://betsypetsy.blogspot.com/2010/04/moja-pierwsza-cloth-clay-doll.html i własnie pracuję nad następną bo mnie wciągnęło to zajęcie bardzo :)

    Pozdrawiam i wpisuję blog do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  21. zaczęłam pracę nad lalką od wspomnień - takie lalki z chusteczek robiłam kiedyś sobie -
    a takie dzierganki moim synom -
    do 20 maja mam nadzieję stworzę coś jeszcze - choć te zaprezentowane powyżej są tak przecudne ( oprócz tych okropnych;) )że tylko zazdrościć twórcom :)
    oto moje 4 zestawy laleczek :
    http://majka-skrawki.blogspot.com/search/label/laleczki

    OdpowiedzUsuń
  22. oto moja lalka:
    http://malahabka.blogspot.com/2010/05/autoportret.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam
    Ależ oryginalne rzeczy, ciekawe.....podobają mi się.

    Zapraszam również na mojego bloga, jest dopiero w budowie
    http://arts-ooak.blogspot.com/2011/04/szydekowy-piesek.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń